دانلود(مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاریخچه بیمه در ایران(فصل دوم تحقیق))

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاریخچه بیمه در ایران(فصل دوم تحقیق)|41017769|ano34019299|مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاریخچه بیمه در ایران(فصل دوم تحقیق),مبانی نظری و پیشینه تاریخچه بیمه در ایران(فصل دوم تحقیق)
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاریخچه بیمه در ایران(فصل دوم تحقیق) هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

بیمه در زبان فرانسهAssuranceو در زبان انگلیسیInsuranceمعنا می­دهد. می­توان گفت که هر دو این معانی که ازریشه لاتینیsecuresبه معنای اطمینان گرفته شده است، اما معادل آن در پارسی را می­توان برگرفته از کلمه "بیم" که همان عدم اطمینان خاطر از حصول نتیجه مطلوب می­باشد دانست.
فعالیت بیمه­گری به سال 1552 در شهر فلورانس ایتالیا بر می­گردد، اما شرکت لویدز لندن در سده هفدهم مهم­ترین اجتماع بیمه­گران را تشکیل می­داد واز یک قهوه­خانه تا یکی از بزرگ­ترین بیمه­های جهان نقش ایفاء می­نماید.

در سال ۱۳۱۰ خورشیدی، فعالیت جدى میهن ما در زمینه­یبیمهآغازشد. دراینسالبودکهقانونونظام­نامه­یثبتشرکت­ها در ایران به تصویب رسید و متعاقب آن بسیارى از شرکت­هاى بیمه­یخارجىازجملهاینگستراخ، آلیانس، ایگلاستار، یورکشایر، رویال، ویکتوریا، ناسیونالسویس، فنیکس، اتحادالوطنىو... بهتأسیسشعبهیانمایندگىدرایرانپرداختند.

اصطلاح بازاریابی بیمه به بازاریابی خدمات بیمه­ای با هدف خلق مشتری و کسب سود از طریق رضایت مشتری اشاره می­کند. بازاریابی بیمه بر تنظیم ترکیب ایدئالی برای کسب و کارهای بیمه­ای تمرکز دارد. به نحوی که سازمان بقاء می­یابد و در یک چشم­انداز درست رشد می­کند (سبزی و همکاران، 1390).

گستردگی حوزه توزیع و عرضه خدمات بیمه­ای و تاثیر آن در فعالیت بازاریابی و توفیق­طلبی شرکت­ها باعث شده تا به این عنصر آمیخته بازاریابی توجه خاصی مبذول گردد. "توزیع" به زبان ساده یعنی عرضه خدمات مورد نظر مشتری در زمان مطلوب به مکان مورد نظر. بنابراین، اکثر شرکت­ها برای عرضه خدمات خود به بازار با واسطه­های بازاریابی و فروش در تعامل می­باشند. در واقع، واسطه­های بازاریابی و فروش، تشکیل­دهنده کانال توزیع می­باشند که به آن­ها کانال تجاری نیز گفته می­شود.

2-4 کانال­های بازاریابی بیمه

انصاری و استرنمعتقدند، کانال بازاریابیمجموعه­ای از سازمان­های وابسته به یکدیگرند که وظیفه تدارک کالا/ خدمت برای استفاده یا مصرف را بر عهده دارند (کاتلر، 1382، ص572).

به دلیل ناملموس بودن خدمات عمدتاً دو نوع کانال توزیع برای خدمات وجود دارد که عبارتند از:

1) تولیدکننده _______ مصرف کننده

در این نوع از کانال توزیع برای فعالیت فروش باید از بین تولید­کننده و مصرف­کننده ارتباط شخصی و حضوری برقرار گردد، به همین دلیل از کانال مستقیم استفاده می­شود. توزیع مستقیم برای خدمات حرفه­ای بسیار متداول است مانند خدمات بهداشتی و مشاوره حقوقی. در خدمات مسافرتی، بیمه و نمایش و سرگرمی­ها ممکن است از این کانال مستقیم استفاده کنند.

- El Ansari & Estern


مطالب دیگر:
📝تحقیق در مورد شركت كابل سين 100 ص 📝تحقیق در مورد شرکت ماشین های بسته بندی اصفهان(عصر) 30ص 📝تحقیق در مورد شرکت مخابرات ایران 70 ص 📝تحقیق در مورد شکست تحصیلی و خسارتهای ناشی از آن 70ص 📝تحقیق در مورد شکوفه ولایت 97 ص 📝تحقیق در مورد شگرد و معنا 62 ص 📝تحقیق در مورد بيمه عمر و پس اندازه در چرخه اقتصادي(روش تحقيق) 34 ص 📝تحقیق در مورد شناخت و بررسي نيازهاي آموزشي مديران مدارس متوسطة دولتي شهرستان كرج 📝تحقیق در مورد شناخت وحي 11 ص 📝تحقیق در مورد شناسايي و طبقه‌بندي خاك 73 ص 📝تحقیق در مورد شناسه شرکت 📝تحقیق در مورد شوري خاك 70 ص 📝تحقیق در مورد شناخت مختصرى از زندگانى اميرالمومنين على با فونت نستعلیق 75 ص 📝تحقیق در مورد شیطان 30 ص 📝تحقیق در مورد شیخ بهایی 📝تحقیق در مورد شيمي و روش تهيه 📝تحقیق در مورد شیمی و زندگی 📝تحقیق در مورد شیوه های معماری در دوره هخامنشان 30 ص 📝تحقیق در مورد صادرات گل رز 📝تحقیق در مورد صادق هدایت 16ص 📝تحقیق در مورد صفويان 27 ص 📝تحقیق در مورد صنايع دستي و انواع آن 18 📝تحقیق در مورد صورتهای مالی شركت مهندسان مشاور‌آستان قدس رضوي 69 ص 📝تحقیق در مورد صورت حساب سود و زیان شرکت لوله سازی ایران 101 ص 📝تحقیق در مورد صنعت نساجی