دانلود(تحقیق موانع تکوین دولت مدرن و توسعه اقتصادی در ایران، دولت مدرن)

تحقیق موانع تکوین دولت مدرن و توسعه اقتصادی در ایران، دولت مدرن|35017657|ano34019299|دولت مدرن, تحقیق در مورد دولت مدرن, دانلود تحقیق دولت مدرن, دانلود رایگان تحقیق دولت مدرن, پروژه دولت مدرن, مقاله دولت مدرن, تحقیق حسابداری در مورد دولت مدرن, پروژه در مورد دولت مدرن, پایان نامه حسابداری دولت مدرن, تحقیق حسابداری آماده در مو,,,
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان تحقیق موانع تکوین دولت مدرن و توسعه اقتصادی در ایران، دولت مدرن هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

مشخصات فایل:
تحقیق موانع تکوین دولت مدرن و توسعه اقتصادی در ایران دولت مدرن
قالب بندی: فایل word و قابل ویرایش
تعداد صفحات: 75

بخشی از متن تحقیق:

درآمد
دولت
مدرن یکی از دست آوردهای مهم مدرنیته است که بر پایه سه اصل فردگرایی،
خردباوری و دنیاگرایی استواراست. شکل گیری دولت مدرن در سایه جدایی نهاد
دولت از نهاد دین، تفکیک اخلاق از سیاست و پیدایش اصل مصلحت دولت و نظریه
های «وضع طبیعی» و قرارداد اجتماعی، از یک سو و زایش انقلاب صنعتی، نظام
سرمایه داری وتحولات فنآوری، از سوی دیگر، امکان پذیر گشت.

پیوند
نهادهای دولت و دین و پیوند اخلاق و سیاست، اندیشه مسلط در دوران میانه
بود. بر پایه این اندیشه نظریاتی شکل گرفتند که تحقق زندگی دینی و اخلاقی
را غایت قدرت سیاسی میدانستند و ولایت مطلقه پاپ را بر امور دنیوی و اخروی
توجیه میکردند. ولایت مطلقه پاپ که نظریه مسلط در فاصله قرنهای نهم تا
سیزدهم بود به تدریج از سوی اندیشه پردازان و فیلسوفان مسیحی همچون توماس
آکویناس، دانته، مارسیه پادوایی و ویلیام آکامی مورد انتقاد قرار گرفت. در
سده چهاردهم جدال بر سر برتری مرجعیت روحانی پاپ و قدرت سیاسی امپراتور،
اوج بیسابقه ای یافت. بالاخره، با فروپاشی نظام امپراتوری در اروپا و
پیدایش دولت های ملی جدید در اوایل قرن شانزدهم، نظریه ولایت مطلقه پاپ و
کلیسا به حاشیه رانده شد و زمینه های لازم برای طرح و بررسی سیاست به گونه
ای مستقل از دیانت و اخلاق فراهم شد.

پیدایش
نظریه های مصلحت دولت، وضع طبیعی و قرارداد اجتماعی که توسط هابز، لاک و
روسو مطرح شدند تداوم بخش تحولات فوق بودند و به لحاظ نظری نقش مهمی در شکل
گیری دولت مدرن ایفا نمودند. بنا براصل مصلحت دولت، هدف دولت گسترده تر از
هرگونه نظم اخلاقی است. نظریه وضعیت طبیعی، طبیعت یا ددمنشی را به عنوان
وضعیتی ناپایدار و نامطلوب رد و جامعه و هویت ساختگی را جایگزین آن نمود و
منشا و غایت نهاد دولت را در تحقق طرد وضع طبیعی و ایجاد جامعه جستجو کرد.
بر اساس نظریه قرارداد اجتماعی روسو، موجودیت دولت به جای اراده الهی،
طبیعت نیک و اخلاقیات، بر پایه اراده و توافق همگان استوار است و اراده آن
اراده عمومی بشمار می آید که از همه و برای همه است.

به
این ترتیب منبع اقتدار سیاسی از کلیسا به مردم انتقال یافت و قرارداد
اجتماعی و مصلحت عمومی مبنا و منبع مشروعیت قدرت سیاسی شد و سرنوشت دولت از
سرنوشت شهریارجدا گشت. انقلاب سیاسی انگلستان در سال 1689 و انقلاب فرانسه
در سال 1788 در واقع نمود نهادینه شدن نگرش فوق میباشند که اولی قدرت دولت
را مشروط ودومی پایه مشروعیت آنرا بطور کامل به مردم و قرارداد اجتماعی
منتقل ساخت. انقلاب فرانسه به ویژه نقطه عطفی در فرایند تاسیس دولت مدرن و
نهادینه شدن دولت- ملت در غرب است.

به
لحاظ تاریخی، دولت مدرن اساسا در روند انقلاب صنعتی و زایش سرمایه داری
شکل گرفت و به نوبه خود نقش مهمی در شکل گیری، شکوفایی و تکامل نظام سرمایه
داری ایفا نمود. ایجاد یک منطقه واحد، تحت کنترل یک نظام سیاسی واحد،
تحکیم وحدت ملی، گسترش زبان و فرهنگ مشترک، تقویت هویت ملی، یکسان سازی
استانداردها و قوانین، از یکسو و حذف موانع تجارت آزاد بین مناطق مختلف
کشور و ایجاد یک بازار ملی فراگیر، از سوی دیگر، به نحو چشمگیری موجب
افزایش قدرت نهاد دولت و تقویت توانایی آن درکنترل زندگی اقتصادی و اجتماعی
مردم گردیدند. تحولات فنآوری، نظیر گسترش شبکه های حمل و نقل و ارتباطات
نیز نقش مهمی در گسترش و تعمیق نفوذ نهاد دولت در جامعه ایفا نمود.

شاخص های دولت مدرن

برای
دولت مدرن تعریفهای متعددی ارائه شده است که غالب آنها برپایه نظریه دولت
مارکس وبر استوار میباشند. ازدید مارکس وبر، نهاد دولت بالاترین مرجع قانون
و قدرت است که در یک منطقه جغرافیایی تعیین شده و بر مردمی که در قلمرو آن
زندگی میکنند حاکم است. این نهاد دارای یک مجموعه قوانین اداری و حقوقی
است که بر تمام اموری که در قلمرو حقوقی آن قرار دارند ناظر است و تمام
شهروندان موظف به رعایت آن میباشند. همچنین، استفاده قانونی از نیروی
قهرسازمان یافته درانحصار دولت است. افزون بر این، نهاد دولت دارای یک
دستگاه بوروکراسی مرکزی و سازمان یافته، با پرسنل حرفه ای است که توسط آن و
با اتکا بر نیروی قهرسازمان یافته، حاکمیت خود را برجامعه اعمال میکند ...



مطالب دیگر:
📃ادبیات نظری و پیشینه تجربی اختلال افسردگی اساسی📃اختلال افسردگی اساسی و بررسی سبب شناسی  آن📃مدل ها و نظریه های اختلال افسردگی اساسی📃مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتارهای پرخطر 57 صفحه📃چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رفتارهای پرخطر📃فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری رفتارهای پرخطر📃ادبیات نظری و پیشینه تجربی رفتارهای پرخطر📃جزوه حقوق تجارت 1📃جزوه حقوق تجارت 2 📃جزوه حقوق تجارت 3📃جزوه حقوق تجارت 4📃کاربرد منطق فازی در یادگیری ماشین📃ارزيابي طرح هاي صنعتي مطالعات فني اقتصادي مالي📃دانلود پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس 1970 word📃دانلود پرسشنامه اشتراک دانش کارکنان چناماننی (چنارانی)📃پرسشنامه ارتقای شغلی کارکنان به نمره گذاری، روایی و پایایی📃پرسشنامه اخلاق حرفه ای حسابداران با نمره گذاری، روایی و پایایی📃پرسشنامه اختلالات رفتاری راتر دانش آموزان و نوجوانان📃پرسشنامه اختلال رفتاری آخن باخ، سیاهه رفتاری کودک (CBCL)📃پرسشنامه احساس تنهایی دهشیری با شیوه نمره گذاری، روایی و پایایی📃پرسشنامه استاندارد ابراز وجود گمبریل و ریجی📃مقیاس و آزمون ابراز وجود با نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی📃پرسشنامه سازگاری دانش آموزان دبیرستانی در 3 حوزه آموزشی، عاطفی و اجتماعی📃دانلود پرسشنامه استاندارد خودپنداره ساراسوت📃دانلود پرسشنامه ارتقاء سبک های نوین رهبری مالی